mellisar.blogg.se

Här bevisar vi att ett nyttigare mellanmål inte alls behöver vara äckligt!

HEJ!

Publicerad 2013-01-29 18:08:15 i Allmänt,

Kul att du hittat hit! Vi tänkte att det kanske är bra om vi presenterar oss lite smått sådär innan vi ger er massa tips och idéer på bra mellanmål!
 
Vi är två tjejer, Julia Celin och Johanna Eriksson, som går sista året på omvårdnadsprogrammet i Bollnäs. Vi två har varit med om mycket tillsammans under dessa år på gymnasiet (så som en utlandspraktik i Skottland i tre veckor!) och såg det som en självklarhet att vi skulle göra ett projektarbete ihop. Så då blev denna blogg vårat projektarbete helt enkelt!
 
(Mer om våra tankar kring varför vi valde detta som projektarbete i ett annat inlägg!)
 
Nu ska vi försöka förklara lite om vilka VI är, mer individuellt.
 
Julia får börja...
- Åh gud, det är verkligen inte lätt att skriva om sig själv! Men jag gör ett försök. Jag bor hemma hos min mamma i Bollnäs med min lillasyster Johanna och mammas framtida man Henrik. Pappan bor i Arbrå med sin fru Jessica och hennes dotter Julia. Huset där är mer kallat "Arbrå Zoo" då det kryllar av fyrbenta pöjkar där, två rottweiler, en corgi och en katt närmare bestämt.
När jag inte spenderar min tid i skolan så älskar jag att umgås med mina vänner. Det bästa jag vet är även att pussa på mina småkusiner.
Till mellis äter jag helst avokado och keso. Bästa jag vet!
 
 
Nu får Johanna ta över...
- Säger som Julia, det är inte lätt att skriva om dig själv.. Men jag bor ensam i en lägenhet på Gärdet väldigt nära skolan. Fast ensam är jag ju inte riktigt, jag har två katter, Ozzy och Boss som håller mig sällskap när det blir ensamt. Jag har även en pojkvän som kommer hem till mig lite då och då.
På min fritid så vill jag mest vara med mina vänner och slappa.
Eftersom jag bor ensam i en lägenhet så är min ekonomi inte den bästa så därför blir det mycket "studentmat" för mig då det är billigast. Denna "studentmat" kan bestå av typ nudlar, makaroner, köttbullar och mackor, så mina matvanor är inte dom bästa.
 
 
Vill ni få tag på oss så maila gärna:
- [email protected]
- [email protected]
Annars blir bli överlyckliga av kommentarer!
 
Ha en bra dag kära ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Celin & Johanna Eriksson

Denna lilla blogg är ett projektarbete som vi håller på med och kommer handla, som ni säkert listat ut, om mellisar! Vi ska bevisa för barn att man kan äta mycket godare och nyttigare alternativ till mellis som inte bara består av massa socker och snabba kolhydrater. Släng gärna iväg en kommentar om du undrar över något eller helt enkelt vet en bra mellis som du vill dela med dig av!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela